• Lintjesregen 2024

Vrijdag 26 april is het Lintjesregen. Ook in Opsterland zal een aantal inwoners uit handen van burgemeester Andries Bouwman en uit naam van de Koning een Koninklijke onderscheiding voor hun bijzondere maatschappelijke inzet ontvangen.

• 6 mei: Het EU-debat van Fryslân

Op 6 mei staat er een boeiende debatavond gepland in Gorredijk, tijdens het evenement zullen de deelnemers met elkaar in gesprek gaan over onderwerpen die van belang zijn voor Fryslân. U bent van harte welkom!

• NK Tegelwippen voor een groenere omgeving

In Opsterland gaat de schep in de grond om tegels te vervangen door groen tijdens het NK Tegelwippen.

• Tiny Houses in Gorredijk

Gemeente en initiatiefgroep slaan handen ineen voor tiny houses in Gorredijk.

• MFC De Finne

In Beetsterzwaag komt een kindcentrum. Het wordt één gebouw, waarin in De Finne, Kinderwoud en V.V. De Sweach een plek krijgen.

• Omgevingswet

Bent u van plan om te bouwen, verbouwen, uitbreiden, slopen, bomen te kappen of iets te veranderen in uw woonomgeving? Dan krijgt u te maken met de nieuwe Omgevingswet.