Belastingaanslag betalen
Wat u moet betalen staat op de jaarlijkse aanslag. De gemeente verstuurt de aanslag elk jaar vanaf februari.
Direct regelen
Automatisch incasso
Automatische incasso is de eenvoudigste manier om te betalen. U hoeft dan zelf niets te doen; we schrijven het geld automatisch van uw rekening. Bovendien betaalt u niet in één keer, maar verspreid over het jaar (maximaal 10 termijnen). U kunt dit regelen door ons een machtiging te geven.
De automatische incasso vindt plaats op iedere laatste dag van de maand. Zorg ervoor dat er dan genoeg geld op uw rekening staat.
Wanneer de incasso twee keer mislukt dan komt deze te vervallen. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren doordat er op het moment van afschrijven niet genoeg geld op de rekening stond of omdat u de automatische incasso zelf terug haalt. Het openstaande bedrag moet op dat moment vóór de laatste vervaldatum betaald zijn (of als deze al is verstreken per direct).
Vertrekt u uit de gemeente? Dan wordt de incasso automatisch stopgezet na de laatste termijn.
Betalingsregeling
Wilt u geen automatische incasso? Vraag dan een betalingsregeling aan. Let hierbij wel op dat deze minder termijnen heeft. U moet dan zelf iedere maand het bedrag over maken.
U kunt een betalingsregeling aanvragen bij het team invordering van de gemeente via (0512) 386 222 of invordering@owo-gemeenten.nl.
Hoe werkt het?
Of u een betalingsregeling krijgt, hangt af van uw financiële situatie. Die bepaalt ook hoe de betalingsregeling eruit ziet en onder welke voorwaarden u de regeling krijgt. U krijgt alleen een betalingsregeling als u de gemeentelijke belastingen nu niet kunt betalen, maar later wel.
Kan je de gemeentelijke belastingen niet betalen vanwege uw inkomen? Dan heeft u misschien recht op kwijtschelding. Lees hier meer informatie over kwijtschelding.